Od 2012 r. znika podwójna zaliczka podatku dochodowego za listopad płacona do 20-go grudnia.

Koniec roku kalendarzowego to dla podatników konieczność opłacenia zaliczki podatku dochodowego za listopad w podwójnej wysokości. Ten podwójnie płacony podatek zastępował zaliczkę na podatek dochodowy za grudzień.

Wielu przedsiębiorców w listopadzie kumulowało wydatki kosztowe w celu zmniejszenia tej zaliczki. Z kolei faktyczny dochód od sprzedaży rejestrowanej w grudniu mogli rozliczyć do 30 kwietnia następnego roku, w terminie rozliczenia rocznego zeznania podatkowego (PITu rocznego).

Właśnie to ulegnie zmianie od 2012 roku. W tym roku nie będzie potrzeby opłacania podatku dochodowego za listopad w podwójnej wysokości. Kalendarz podatnika podatku dochodowego będzie wyglądał następująco:

• do 20-go grudnia rozliczymy zaliczkę na podatek dochodowy za listopad,
    • do 20-go stycznia rozliczymy zaliczkę na podatek dochodowy za grudzień,
    • do 30-go kwietnia rozliczymy roczne zeznanie podatkowe.

Zmiany te dotyczą przedsiębiorców:

• rozliczających się na zasadach ogólnych na podstawie skali podatkowej,
  • rozliczających się na zasadach podatku liniowego,
  • rozliczających dochód z prywatnego wynajmu na zasadach ogólnych.

Po bliższe wyjaśnienia zapraszamy do kontaktu z naszą Kancelarią.